Pozycjonowanie lokalne a responsywność strony – dlaczego to tak istotne?

Pozycjonowanie lokalne a responsywność strony – dlaczego to tak istotne?

Pozycjonowanie lokalne to jeden z typów budowania widoczności w sieci. Wykorzystuje się je w przypadku firm lokalnych, świadczących usługi tylko na ograniczonym obszarze, np. w mieście, województwie czy konkretnej dzielnicy. Pozwala szybko zdobywać klientów, jest tanie i proste w wdrożeniu. Ale, żeby było skuteczne, trzeba zadbać o responsywność swojej strony. Dlaczego?

Urządzenia mobilne górą

Współcześni klienci coraz rzadziej korzystają z opcji wyszukiwania na komputerach stacjonarnych. Wypierają je przyjazne w obsłudze i wygodne urządzenia mobilne. Internet przeglądamy na smartfonach i tabletach, tam też dokonujemy zakupów i czytamy opinie o firmach. 

Ma to istotne znaczenie w przypadku lokalnych przedsiębiorstw. Tutaj bowiem klienci są bardziej skorzy do zakupu, ich proces decyzyjny jest krótszy i często opiera się tylko na wyszukaniu konkretnej firmy i przeczytaniu opinii. Oczywiście wszystkie te czynności odbywają się na smartfonie. Jeśli więc pozycjonowanie lokalne nie zostanie wsparte responsywnością, potencjalny klient ucieknie ze strony, bo ta będzie dla niego nieczytelna. 

Responsywność sprawia, że witryna dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Oferta firmy jest czytelna, możliwości kontaktu są ułatwione. Klient może również intuicyjnie przechodzić między zakładkami, zapoznawać się z cennikiem czy blogiem firmowym – jeśli taki posiadamy. 

Dodatkowo responsywność wspiera proces pozycjonowania stron. Od kilku lat Google stosuje algorytm, który nagradza wyższymi pozycjami witryny, które dostosowują swój wygląd do urządzeń mobilnych. Ma to związek z coraz szerszym zastosowaniem niewielkich ekranów.

Pozycjonowanie lokalne a responsywność – na co zwrócić uwagę?

Na mniejszym ekranie tekst musi być większy. Zadbaj również o to, aby w odpowiedni sposób się zwijał. Na etapie projektowania strony osoba odpowiedzialna za UX design powinna uwzględnić wygląd witryny na różnych urządzeniach – tak, aby na każdym z nich prezentowała się ona nienagannie.

Czasem trzeba będzie skrócić tekst lub zrezygnować z obrazków. Kluczowe znaczenie ma również menu. Na urządzeniach mobilnych najczęściej jest ono dostępne pod przyciskiem z trzema linijkami i po otwarciu wyświetla się na całych ekranie smartfona.