Pozycjonowanie sklepów internetowych a link-building
Pozycjonowanie sklepów internetowych kojarzy nam się głównie z tworzeniem wartościowych i unikalnych treści. Ale nie tylko one mają przełożenie na wysokie pozycje sklepu w wyszukiwarce Google. Równie istotne znaczenie – a nawet większe – ma wykonany z głową link-building. Czym on jest i na czym polega?
Link-building, czyli odnośniki wewnętrzne i zewnętrzne
Link-building polega na tworzeniu połączeń w sklepie pomiędzy różnymi podstronami. Możemy to robić tylko w obrębie sklepu, a także poza nim. Linkowanie wewnętrzne obejmuje budowanie struktury odnośników w środku serwisu, np. z wpisów blogowych do kategorii czy z kategorii do produktów, a linkowanie zewnętrzne to zdobywanie odnośników z zewnętrznych witryn, najlepiej powiązanych tematycznie.
I choć wydaje się to proste, to w praktyce link-building może przysporzyć właścicielom sklepów sporych problemów. A wykonany nieprawidłowo może blokować wyświetlanie się witryny na wysokich pozycjach w Google. Na czym więc się skupić?
Linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym
Istotne są tutaj frazy oraz sposób linkowania, tj. frazy, które użyte są do tworzenia odnośników. Ważne jest, aby ta samo słowo prowadziło zawsze do konkretnej podstrony. W przeciwnym razie dojdzie do kanibalizacji słów kluczowych, co może przyczyniać się do problemów z budowaniem widoczności.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to także prawidłowa struktura linkowania. Najbezpieczniej jest linkować ze starszych artykułów na blogu do tych nowszych. Efekty daje również umieszczenie linków w opisach kategorii i kierowanie użytkownika do konkretnych stron produktowych. Niezależnie jednak od miejsca umieszczenia odnośników, pamiętajmy, aby nie używać ich w zbyt dużej ilości.
Linkowanie zewnętrzne w sklepie internetowym
Linkowanie zewnętrzne to pozyskiwanie odnośników z zewnętrznych serwisów. Dzisiaj to zadanie jest utrudnione, gdyż Google blokuje witryny, które zdobywają linki w nienaturalny sposób. A przynajmniej istnieje takie ryzyko. Dlatego dużo lepiej jest posiadać mniejszą ilość wartościowych linków zewnętrznych niż umieszczać odnośniki, gdzie popadnie. W ich zdobyciu pomogą nam profesjonaliści, zajmujący się link-buildingiem.